dnes je 3.5.2024

Input:

Atestačné konanie v zmysle aktuálnych legislatívnych predpisov v roku 2023

26.9.2023, , Zdroj: Verlag Dashöfer, Dĺžka videa: 00:54:44

Kapitoly videa

V prípade záujmu o vykonanie atestácie je potrebné oboznámiť sa s tým, ako sú zadefinované podmienky atestačného konania v platnej legislatíve ako aj  so štruktúrou a obsahom profesijných štandardov. Obsahom  prvej časti webinára budú informácie o podmienkach priebehu atestačného konaniach v zmysle zákona č. 138/2019 Z.z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov a príslušného vykonávacieho predpisu, vyhlášky č.361/2019 Z.z. Atestácia je štátne overenie profesijných kompetencií vymedzených profesijným štandardom  a preto v druhú časť seminára tvoria odporúčania na postup pri zostavovaní atestačného portfólia  pre  1. alebo 2. atestáciu a prácu s profesijným štandardom.

Lektor

PaedDr. Darina Výbohová, PhD.

PaedDr. Darina Výbohová, PhD.

Vyštudovala učiteľstvo všeobecnovzdelávacích predmetov fyzika a základy techniky na Pedagogickej fakulte v Banskej Bystrici. Po absolvovaní štúdia pôsobila ako pedagóg na 5. ZŠ vo Zvolene. Tu participovala na projekte Vyučovanie práce s počítačom v triede s rozšíreným vyučovaním technickej  výchovy v 5. – 9. ročníku základnej školy. V roku 2001 na základe ďalšieho vzdelávania a tréningov asociácie S. Kovalíkovej (A.S.K. Vzdelávanie pre 21. Storočie) získala kvalifikáciu Modelového učiteľa ITV. Od roku 2002 pôsobí na Metodicko-pedagogickom centre ako učiteľ profesijného rozvoja. V dizertačnej práci sa venovala téme „Kompetencie učiteľa  potrebné pre riadenie procesov učenia sa na vyučovaní fyziky s podporou IKT“. Profesijná orientácia a odborný profil je aj na ďalej zameraný na obsahovú integráciu v prírodovedných predmetoch, rozvoj prírodovednej gramotnosti, projektové vyučovanie a riadenie procesov učenia sa s využitím digitálnych technológii. Tejto téme sa venuje aj ako člen pracovnej skupiny MoE STEM WG (Ministries of Education STEM representatives Working Group ) a ambasádor projektu FCL (Future Classroom Lab). Aktuálne od r. 2016 sa ako BCTC Business Coaching Trained Coach venuje aj profesijnému rozvoju vedúcich pedagogických zamestnancov v oblasti vedenia ľudí. Od roku 2000 kontinuálne pracuje ako koordinátor viacerých projektov medzinárodnej spolupráce so školami, regionálnymi inštitúciami a zahraničnými partnermi so zameraním na transfer inovácii do edukačného procesu.