Učitelia na Slovensku častejšie využívajú metódy, ktoré rozvíjajú kritické myslenie a samostatnosť žiakov. Výsledky najväčšej medzinárodnej štúdie o vyučovaní a vzdelávaní OECD TALIS 2024 zároveň upozorňujú na nízky podiel mladých pedagógov a rastúcu rôznorodosť žiakov v školách.
V roku 2024 sa do prieskumu Teaching and Learning International Study zapojilo 260-tisíc učiteľov z 32 krajín OECD a 22 ďalších krajín a regiónov sveta. Na Slovensku poskytlo údaje 4 190 učiteľov druhého stupňa základných škôl alebo nižšieho stupňa osemročných gymnázií a 239 riaditeľov škôl. Cieľom štúdie je získať komplexný pohľad na pracovné podmienky učiteľov a riaditeľov škôl, ich profesijný rozvoj, metódy vyučovania a vplyv vzdelávacej politiky na školské prostredie.
Učitelia na Slovensku uvádzajú, že viac využívajú stratégie na…