dnes je 24.4.2024

Input:

361/2019 Z.z., Vyhláška Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky o vzdelávaní v profesijnom rozvoji

361/2019 Z. z.
VYHLÁŠKA
Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky
z 28. októbra 2019
o vzdelávaní v profesijnom rozvoji
Ministerstvo školstva, vedy, výskumu a športu Slovenskej republiky (ďalej len „ministerstvo školstva”) podľa § 85 písm. b) zákona č. 138/2019 Z. z. o pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „zákon”) ustanovuje:
Program vzdelávania a modul programu vzdelávania v profesijnom rozvoji
§ 1
Program vzdelávania a modul programu vzdelávania pedagogického zamestnanca alebo odborného zamestnanca v profesijnom rozvoji (ďalej len „program vzdelávania”) sa vyhotovuje v písomnej forme, štátnom jazyku a obsahuje
a) názov, sídlo a identifikačné číslo organizácie poskytovateľa programu vzdelávania (ďalej len „poskytovateľ”),
b) výstižný a zrozumiteľný názov programu vzdelávania,
c) meno, priezvisko a podpis odborného garanta programu vzdelávania,
d) druh vzdelávania v profesijnom rozvoji,
e) rozsah vzdelávania v hodinách,
f) formu vzdelávania,
g) ciele a obsah vzdelávania,
h) cieľovú skupinu; ak ide o aktualizačné vzdelávanie alebo adaptačné vzdelávanie, cieľová skupina sa neuvádza,
i) získané profesijné kompetencie absolventa programu vzdelávania,
j) opatrenia na zabezpečenie kvality
1. obsahu vzdelávania,
2. priebehu vzdelávania,
3. ukončovania vzdelávania,
k) odtlačok pečiatky poskytovateľa,
l) podpis štatutárneho zástupcu poskytovateľa.
§ 2
(1) Z názvu programu doplňujúceho pedagogického štúdia, názvu modulu programu doplňujúceho pedagogického štúdia a názvu programu rozširujúceho štúdia vyplýva aj kvalifikačný predpoklad na výkon pracovnej činnosti podľa § 43 ods. 1 zákona.
(2) Druh programu vzdelávania sa v programe vzdelávania uvádza ako
a) doplňujúce pedagogické štúdium, základný modul doplňujúceho pedagogického štúdia alebo ako rozširujúci modul doplňujúceho pedagogického štúdia,
b) rozširujúce štúdium,
c) funkčné vzdelávanie, základný modul funkčného vzdelávania alebo rozširujúci modul funkčného vzdelávania,
d) špecializačné vzdelávanie,
e) adaptačné vzdelávanie,
f) predatestačné vzdelávanie alebo modul predatestačného vzdelávania,
g) inovačné vzdelávanie alebo
h) aktualizačné vzdelávanie.
(3) Forma vzdelávania sa v programe vzdelávania uvádza ako prezenčná forma, dištančná forma alebo ako kombinovaná forma; ak ide o kombinovanú formu, uvádza sa aj rozsah vzdelávania v dištančnej forme.
(4) Cieľová skupina sa v programe vzdelávania uvádza podľa druhu vzdelávania v profesijnom rozvoji a v súlade s cieľmi vzdelávania.
§ 3
(1) Program doplňujúceho pedagogického štúdia sa vypracúva v súlade s požiadavkami na obsah a rozsah programu doplňujúceho pedagogického štúdia, ktoré sú uvedené v prílohe č. 1.
(2) Program funkčného vzdelávania sa vypracúva v súlade s požiadavkami na obsah, rozsah a ciele funkčného vzdelávania, ktoré sú uvedené v prílohe č. 2.
§ 4
(1) Opatreniami na zabezpečenie kvality priebehu vzdelávania a kvality ukončovania vzdelávania sú
a) požiadavky na pedagogického zamestnanca a odborného zamestnanca pri zaradení na vzdelávanie,
b) personálne zabezpečenie